seobyamir

seobyamir

seobyamir

seobyamir

دوربین مداربسته بیسیم

دوربین مدار بسته بیسیم ارسان الکترونیک

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر دوربین مداربسته بیسیمدر جایگاه بهتری نسبت به قبل وجود دارد.  در سال های قبل دوربین مدار بسته بیسیم فقط توسط فرستنده و گیرنده که در باند فرکانس UHF,VHF قابل استفاده بود که با توجه به نوع ارسال تصاویر مشکلات مانند : برد و مسافت , امواج مزاحم تاثیر بسیار زیادی را بر روی تصاویر قرار میداد. اما خوشبختانه در حال حاضر دوربین مدار بسته بیسیم در انواع مختلف ارائه می گردد و از راه ارتباطی  WIFI و کابل شبکهETHERNET  استفاده می کنند.

  دوربین مدار بسته بیسیم ارسان الکترونیک

با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر دوربین مداربسته بیسیم در جایگاه بهتری نسبت به قبل وجود دارد.  در سال های قبل دوربین مدار بسته بیسیم فقط توسط فرستنده و گیرنده که در باند فرکانس UHF,VHF قابل استفاده بود که با توجه به نوع ارسال تصاویر مشکلات مانند : برد و مسافت , امواج مزاحم تاثیر بسیار زیادی را بر روی تصاویر قرار میداد. اما خوشبختانه در حال حاضر دوربین مدار بسته بیسیم در انواع مختلف ارائه می گردد و از راه ارتباطی  WIFI و کابل شبکهETHERNET  استفاده می کنند.

انواع دوربین مدار بسته:

 1 – دوربین مدار بسته بیسیم  بدون ذخیره سازDVR  .

2 – دوربین مدار بسته بیسیم با ذخیره ساز DVR  


دوربین مدار بسته بیسیم بدون نیاز به ذخیره ساز ها یا همان DVR  با امکاناتی مانند : چرخش در تمام محورها توسط تلفن همراه , ذخیره سازی اطلاعات بر روی مموری کارت , دید در شب , مکالمه دوطرفه , حساس به حرکت , اتصال از طریق کابل شبکه یا بیسیم به مودم می تواند جایگزینی خوبی برای محل های اداری , منازل و مشاغل مختلف باشد .

   

در  این پکیج دوربین مداربسته بیسیم , دوربین بصورت WIRELESS  به دستگاه ذخیره ساز یا همان DVR  متصل شده و تصاویر را ارسال می کند و فقط نیاز به برق مصرفی دارند , از مزیت های این سیستم می توان به این اشاره نموده که فاصله ارتباطی این دوربین ها می تواند تا 500 متر باشد بصورت مثال دستگاه مرکزی می تواند در طبقه اول ساختمان و دوربین مدار بسته در طبقه دوم بدون نیاز به سیم کشی و صرف هزینه های جانبی قرار گیرند.


توخیحات :

سیستم اصلی کار دوربین مداربسته وایرلس بصورت WIRELESS  بوده چه اتصال به دستگاه DVR  چه مودم های خانگی

ولی برق برای فعالت نیاز دارند.

دوربین مدار بسته بیسیم به چند صورت انتقال تصاویر را انجام می دهند :

1 – P2P  که تصاویر از دوربین مدار بسته بیسیم به سرور اصلی فرستاده شده و با ID  که شما در اختیار دارید می توانید تصاویر را مشاهده فرمایید

2 – DNS  که از طریق فضایی که شرکت فروشنده در اختیار شما قرار میدهد جهت انتقال تصاویر استفاده می نمایید

3 – IP STATIC  با خریداری ای پی ثابت از شرکت سرویس دهنده و تنظیمات مودم انتقال انجام می گیرد .

نکته در اکثر دوربین های مداربسته بیسیم از گزینه P2P 

 

در دوربین مدار بسته بیسیم گردان امکان چرخش دوربین در تمامی محور ها توسط تلفن همراه وجود دارد که این امکان شما را نسبت به خرید چند عدد دوربین برای پوشش کامل بی نیاز می کند.

در دوربین مدار بسته بیسیم فقط تصاویر بر روی تلفن همراه و کامپیوتر قابل مشاهده بوده و امکان ارسال تصاویر بر روی TV امکان پذیر نمی باشد ولی در سیستم های دوربین بیسیم با DVR  امکان مشاهده در TV  با کابل ای اچ دی ام آی امکان پذیر می باشد .

در دوربین های بیسیم گردان تصاویر بر روی مموری کارت ذخیره می شود ولی در سیستم های دوربین مدار بسته بیسیم و DVR  تصاویر بر روی هارد دیسک ذخیره می گردد.

آیا یک دوربین مداربسته وایفای قابل اعتماد می باشد ؟

در نظر داشته باشید با پیشرفت علم و تکنولوژی در بستر اینترنت تمامی کمپانی های دوربین های مدار بسته مورد حمله هکر ها قرار می گیرند و این مشکل فقط برای یک برند نمی باشد , استفاده از USER  و PASS  مناسب و تعویض به موقع رمزها می تواند از  حملات هکر ها جلوگیری کند.

رمز مناسب چیست ؟

 پسورد ها باید ترکیبی از حروف و عدد و نمادها باشند بصورت مثال   (M0h@m@d*123*!)  

از شماره های معمول مانند شماره شناسنامه، کد ملی و تلفن منزل استفاده نفرمایید و هر 3 ماه یکبار جهت تعویض این رمز ها اقدام نمایید .

آیا امکان نصب چند عدد دوربین مداربسته بیسیم در یک فضا وجود دارد ؟

بله با توجه به نوع کار این دوربین ها براحتی می توانید چند عدد دوربین مدار بسته بیسیم در یک محیط نصب نموده و از طریق مودم تصاویر را انتقال دهید .

آیا امکان نصب دوربین بی سیم و با سیم با یکدیگر وجود دارد؟

بله شما می توانید دوربین مدار بسته باسیم خود را در کنار دوربین مدار بسته بیسیم و با یک دستگاه DVR  که توانایی پشتیبانی این 2 تکنولوژی را داشته باشد استفاده نمایید. 


منبع: ارسان الکترونیک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.